This modern love

Imorse väcktes jag utav att Tilda ringde och väckte mig runt 8 nångång.
Jag verkligen KÄMPADE för att inte somna om. Alltså, hur mycket vi än försökte peppa på att gå upp, så var jag helt jättetrött.
Mina ögonlock ville inte sammarbeta och hela jag var bara helt låtmigsova. Iallafall 2 timmar till eller något?
Jag tog mig upp iallafall. JÄVLIGT duktigt, må jag säga.
Jag gjorde mina dagliga morgonsysslor så som koka kaffe halvsovande och dra över första bästa tjocktröja, för att sedan sätta mig ute på räcket och ta en morgoncigg med morgonkaffe.
Sen lyssnade jag på skitmusik och sjöng med pussycat dolls på radion medans jag gjorde mig  iordning på rekordtid.
Jag var klar en timme senare, runt 9, och började vandra mot tunnelbanan.
Eftersom att hela världen faktiskt hade bestämt sig för att motarbeta mig denna morgon, så spöregnade det självklart hela vägen till Tuben.
Men inte fan blidde jag bitter för det. HEHE.
Jag tog mig till skolan, mötte upp Tilda och satte igång med pluggandet.
Gjorde halvtklart min Huliganism uppgift, åt äcklig lunch, var på möte, tog X antal cigg vid rökbänkarna. Japp, ni vet, det vanliga!
Efter skolan bestämde jag och Tilda oss för att åka in till stan och möta upp Jaccie.
Påvägen in till stan och ifrån skolan så bestämde sig världen för att den faktiskt inte skulle kunna break me down today, så då jävlar gav den upp och gav mig solsken, vårväder och fika med världens bästa vänner.
Vi satt på café 60 och drack chailatte och åt världens största cocosbollar! Jag skojar inte när jag säger att cocosbollen var typ lika stora som.. hela mitt ansikte! HAHA.
Rätt som det var får jag ett sms där det står "Titta till höger."
Tilda och Jacob får också varsitt samtidigt där det stod "Titta till vänster." (Dom satt mitt emot mig, hehe..)
Tilda började genast titta sig omkring och jag körde en "TILDA JAG VIL OCKSÅ VARA MED VAD ÄR VÄNSTER OCH VAD ÄR HÖGER?????"
När vi väl hade figured it out, så såg vi ingen mindre än självaste Elias på andra sidan byggnaden.
I sitt lilla kontor där han satt och var jätteviktig med sin gigantiska macdator.
Jag, som inte alls hade fattat att vi satt på samma gata som han sagt att hans jobb ligger på 20tusen gånger till mig, blev väldigt förvånad.
Efter ett antal vinkningar och miner och visningar av muskler och tekoppar mellan byggnaderna, så bestämde vi oss för att leta rätt på ett muséum att gå på! HAHA.
Tilda hade tjatat hela dagen om ett jävla muséum, så då jävlar skulle vi leta rätt på ett som var öppet.
Vi tog oss en mysig solskenspromenad genom gamla stan, över med djurgårdsfärjan till skeppsholmen och så vidare mot alla 100 muséum som finns där.
Vi hittade inga muséum som var öppna tyvärr, men vi hittade en estoniaminneslund och odjurets slott!
Efter ett antal rigningar till 118118 och skansen, så blev vi hungriga, så då bestämdes det att vi skulle åka hem till Elias och laga och äta middag!
Där hamnade vi tillsist och det var både väldigt trevligt och mysigt!


Nu är jag äntligen hemma efter en lång hemresa med nattrafik, och nu ska jag sova!
Imorgon är det årets första studentskiva som gäller.
Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig, som vanligt, men trevligt sällskap kommer att göra kvällen till en väldigt bra kväll. Det tvivlar jag inte på.

Så, nu, om ni orkat ta er igenom världens längsta blogginlägg så vill jag säga GRATTIS och god natt!

xoxo, Lali.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0