sverigetrotter

Båt, bil, tåg flyg? fan, till och med på helikopter..
SÅ har det fan varit idag. minus båten. och flyget. heh, okej och helikoptern. Men fan, u get my point. eller?
OKEJ,
efter mycket om och men bestämde jag mig för att åka hem ifrån baby idag. mest pga plikter.
hade jag fått välja själv och vart en free woman, hade jag lätt stannat hela livet. häh.
FAST VÄNTA HAN LÄMNAR JU MIG FÖR GOTLAND? hmpf..
aja, jag bestämde mig för att ta 17.25 tåget från Falun. Great, då är jag hemma runt 8.. helt ok!
eftersom att vi slackade in i det sista så blev det av att stressa sönder till tåget.
fett inte ok. fett jävla varmt. fett stressigt. fett blä.
jag hann inte köpa biljett, och jag hann inte säga hejdå ordentligt till knä :( lol..
aja, resan från falun till borlänge gick helt ok smidigt. jag fick åka för 10kr haha.
Sen så började helvetet.
I borlänge hade jag 5 min på mig, då tåget från falun var lite försenat.
jag sprang med 700kg packning till en automatjävel, och vänta.. vad händer då? JOFAN DEN HÄNGER SIG hahha
så jag ba fuck this shit jag betalar på tåget. så sprang jag till tåget och ba jumpade in.
yeah, jag hann med tåget.
sen kom kontrollanten aka shreklady.  mhhhhhh jag ba HEJ AUTOMATEN FUNKADE INTE JAG BETALAR PÅ TÅGET
kärringjäveln; okej......bara det inte är electronkort.....
jag; jag har ett sånt här *visa*..?
kärringjäveln; nej....det där funkar inte!!!!!
jag; nehe? jag har inga kontaner på mig?
kärringjäveln; *lackar* NEHE DÅ BLIR DET ATT HOPPA AV NÄSTA!!!!!

jah, efter mycket tjaffs och om och men så fick jag tillåtet att ringa mamma eller susanne så att dom kunde beställa en biljett åt mig så kunde jag få bokningsnummret och bla bla bla kirra biffen
då ber susanne om att få prata med horan så att dom kan lösa det
då säger horan ba NEJ JAG TÄNKER INTE PRATA MED NÅGON DET HÄR ÄR DITT PROBLEM OM INTE MITT
okej......?
lol
sen blev det ännu mer jävla jidder och bråk och hon typ stog och gav me the evil eye
sen mitt i en mening när jag försökte förklara att susanne skulle betala så gick hon ba därifrån..?
japp, 2 min senare kommer hon med hela shrek armén och ba DU SKA AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sen kastade dom (bokstavligt talat) av mig i avesta krylbo :) då undrar ni kanske, vart FAN ligger det? japp, det var precis det jag tänkte på.
då satte jag mig på en bänk, lyssnade på musik och tänkte för mig själv...jaja jag hade iallafall tur med vädret.
häh.
efter massa annat jidder och lösningsförsök så slutade det med att susanne lyckades få tag på nån stackars jävel på sjs kundservice som fick ta emot alla hennes aggritioner efter vad hon hört om shreklady
sen kunde den stackars killen hjälpa henne och mig att kirra en hemresa asap
eftersom att tåget jag blev avkastad ifrån var det sista som gick till sthlm...............
jaja, summan av kardemumman blev att jag fick ta en buss från avesta genom alla mörka mordorskogar utan täckning på mobilen och hamnade i öh......fagersta? där såg alla hus ut som spökhus eller som hus som kommer straight outta amishpeople. lol.
OCH DÄR GOTT FOLK!!!!!! hahahah bjöd jag howlin' pelle från the hives på en cigg :) hahahhaha fett jävla otippat. men han var trevlig.
sen tog jag ett tjernobyltåg till västerås? omg wtf?  och bytte där till ett tåg till sthlm.
NU ÄR JAG ÄNTLIGEN HEMMA I STOCKHOLM OCH FAN VAD JAG HAR REST
resan som skulle tagit 2 timmar tog 6 timmar. lol. megalol.
Jag fick se sveriges alla hörn och bära på 700kg packning.
inte helt värt.

Nu är jag iallafall hemma hos mamma och nu jävlar ska jag duscha.
sen ska jag kolla på paris new bff <3 hihi efter som att en viss person vägrade se det med mig haha
anyways
jag uppdaterar väll asap när det händer något intressant i mitt liv.
until then ska jag mest ba sitta och sakna axel (titta, jag försöker....lol knä<3)
och typ gosa med den finaste jävla hundvalpen jag sett ever nu när jag är hos mamma
och imorgon ska jag btw leka med emilicious hela dagen också! lätt värt

aja
u know u love me
xoxo, travler-lali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0