WORK IN PROGRESS

So, it's like this. I lördags hände en del misärer, missförstånd och anklagelser. Och när jag tänker tillbaka på mitt liv dom senaste månaderna överhuvudtaget, så ser jag allt i en stor enda röra bestående av känslor blandat med osäkerhet och underkastelse.
Dom senaste dagarna har jag legat hemma och ordagrant _mått dåligt_.
Var det någon utav alla människor jag offrat oro, betänketid, ångest och liknande över som varit här och klappat mig på huvudet och sagt att "everything is going to be just fine"? Hate to say it älskade vänner men, nej.
Och när jag ger det en extra tanke, så känner jag att jag inte ens kan kräva sånt utav mina närmaste vänner, för jag VET att alla är upptagna med sina egna liv.
Det var då det slog mig. Jag då? Ska inte jag också vara upptagen med mitt eget liv?
Jag säger inte att folk inte funnits där för mig, för det har dom. Verkligen! Men jag vet att, har folk annat för sig så väljs det först ALLA gånger.
Baserat på det som hände i lördags, så vet jag att folk alltid väljer efter sitt eget bästa ur situationen.
I can't blame u, it's human nature.

Så, HEY HO LET'S GO! Nu är det dags för mig att leva mitt liv.
oouuuhhhh sounds dramatic.
Men haha, så jävla svårt är det inte.
Jag kör mitt race. Korsas våra vägar? nämen, så trevligt för dig.
Alla gör sina val i livet, det lilla tricket är att kunna stå för vad fan man gjort sen också.
För oavsett vad man än gör eller bestämmer sig för att göra, så finns det alltid någon som sitter och är bitter och misstycker.
Surprise surprise? finns inte en chans i världen att man någonsin kommer att göra alla människor i världen nöjda och glada på en och samma gång.
"Var snäll och ärlig, så kommer du långt i livet." HAHA! been there, done that! don't go there.

En väldigt klok människa sa en gång "Livet är som ett smörgåsbord. Take whatever you want! kör hårt, och tvivla aldrig på vad du själv vill ha och tänker välja. Ingen i hela världen kommer någonsin att tacka dig lika mycket som du själv kommer att tacka dig själv om du väljer att prioritera dig själv och ditt eget välmående."
TOUCHÉ! där satt den.


I often wonder if I'll ever finish all that I've started, and the answer I have found is NO.
No, I will never finish all that I have started.
Because life is about doing, the process and not the result.
Life is about doing whether you want to or not.
My life,
A constant work in progress and I wouldn't have it any other way.
Take a look back.
Is that what you wanted?
Chances are that it's not what it was intended to be, because it's gonna be better than everything.
Everything, you will see, comes together in it's own ironic kind of way.
So, live in just today.



Hejdå, ha ett bra liv, hållkäftennukörvi!
Nu ska jag ringa Johanna baby! som förövrigt kommer till mig i helgen! AWESOMEEEEE!
Jag peppar som fan på att dra ihop ett stort gäng och dra ut! Tilda? Simon? Jacob? Linda? alla? aspepp
TJA!

Kommentarer
Postat av: JORRE

DU ÄR BÄST, FUCK EVERYBODY! <3

2009-02-04 @ 22:06:47
Postat av: Lali

Jorre;

Fan vad jag älskar dig! Vi ses på fredag, världens bästa!

2009-02-05 @ 00:23:55
URL: http://holdyourbreath.blogg.se/
Postat av: Linda

jag vill babe. men tror fan inte jag kan. kan knappt gå ner för trappan utan att typ nästan ramla haha. JAG ÄR SÄMST FÖR JAG HAR INFLUENSA. ibland hatar jag mitt jobb. eller nej. juste jag älskar att vara sjuk hela tiden ja. eh, PUSS. jag älskar dig lali, och allt kommer att lösa sig. i'm here. sick and all, but still here. PUSSOCHKRAM

2009-02-05 @ 12:46:49
URL: http://earthquake.blogg.se/
Postat av: Simon

Hej lali :)

fan det jag läser är tungt, men jag tror verkligen att alla, iaf du jag och Linda behöver lite kramar nowdays. jag har en känsla av ingen av oss mår särskilt bra. Vi är alla nere på ett eller annat sätt.

Vi behöver nog varandra mer än vi själva vill tro.

Därför tycker jag att vi borde hitta på något. göra något. Du, Linda, Eli, Sara och jag. Åka bort tillsammans, ta en pause från ALLA runt omkring oss det känns som att det alltid ska vara folk, människor kring oss hela tiden. Jag vill göra en Göteborg re-union fast kanske inte till GBG denna gång. vad säger du baby?

2009-02-06 @ 05:43:59
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/
Postat av: Lali

Simon;

mja, tungt och tungt. Jag blir bara less på hela den här oömsesidiga "jag offrar allt för alla"-grejen.

Jag älskar er allihopa, men jag har tyvärr bara insett ett ganska självklart faktum.

Jag tvivlar aldrig på vart jag har er. Jag vet bara att folk alltid väljer efter sitt eget bästa ur situationen.

Gbg-reunion sounds freaking awesome! Jag tror nog att det skulle behövas, faktiskt.

Och jag blev glad över att du skrev det här.

Puss!

2009-02-06 @ 12:06:35
URL: http://holdyourbreath.blogg.se/
Postat av: Lali

Linda;

I know u are. Och du vet vart du har mig också <3

2009-02-06 @ 12:07:08
URL: http://holdyourbreath.blogg.se/
Postat av: Linda

fast....jag var aldrig i gbg med er :( eheeeee.

hoppas jag får följa med ändå!

2009-02-06 @ 20:58:42
URL: http://earthquake.blogg.se/
Postat av: Lali

meh! ja? blir det av så åker hela familjen! no doubt.

2009-02-07 @ 21:28:46
URL: http://holdyourbreath.blogg.se/
Postat av: Lali

(svar till Linda)

2009-02-07 @ 21:29:17
URL: http://holdyourbreath.blogg.se/
Postat av: Linda

TIHI. PUS.

2009-02-11 @ 21:07:43
URL: http://earthquake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0